Als schrijver help ik je overredend lobbyen
en meer verkopen.

Ik heb een decennium schrijfervaring, als psycholoog, lobbyist en copywriter. Investeer nu in meer invloed en meer omzet.

Enkele klanten:

Iedereen schrijft, maar goed schrijven is een ambacht.

Net als schrijnwerkerij en schaatsen vergt het jaren oefening en toewijding.

De meeste mensen hebben iets waarover het de moeite waard is de wereld te vertellen.

Sterke ideeën.

Innovatieve producten.

Een dienst die ons leven verbetert.

En hoe je daarover schrijft bepaalt of je mensen overtuigt of afstoot.

Met de juiste woorden overtuig je stakeholders en verkoop je meer.

Met de verkeerde woorden klikken klanten en stakeholders weg.

Je overtuigt ze niet, je verkoopt ze niets, ze vergeten je.

Lezers klikken weg van slechte teksten

Om de juiste woorden te vinden, moet je snappen hoe mensen denken, focussen, besluiten.

Zinnen die overtuigen, die verkopen, gaan niet over wat jij doet. Niet over jouw product, jouw overtuiging, jouw bedrijf.

En toch gaan de meeste online teksten daar wel over.

En de lezers, die van jou hadden zullen kopen, ze klikken weg en surfen naar een bedrijf dat wel in goede teksten investeerde.

Of houden vast aan hun oude overtuiging, omdat jouw tekst hen niet overtuigde.

Dat zijn gemiste kansen, waardoor jij omzet en invloed misloopt.

Goed schrijven levert klanten op

Goede teksten gaan over jouw klanten en stakeholders.

Hun zorgen, hun wensen.

Hun pijn, jouw pijnstiller.

Ik help je de juiste woorden te vinden, met mijn decennium schrijfervaring, als psycholoog, lobbyist en copywriter.

Met goede teksten hoef je minder te leuren met je koopwaar, met je overtuigingen.

Je vindt meer klanten. Je verkoopt meer. Je overtuigt meer.

Zo maak je meer winst, breid je je invloed uit en werk je met meer tevredenheid.


Aanbevelingen

Meer aandacht, minder ruis

Pieter Stoutjesdijk runt een succesvol architectenbureau en duurzame huizenfabriek. Zijn bedrijf groeide honderden procenten per jaar, won prijzen, kreeg bezoek van de minister van Volkshuisvesting. Een succesvol bedrijf.

‘Maar wij zijn architecten, techneuten’, zegt Stoutjesdijk. ‘Wat wij schrijven is technisch. We moeten klanten te veel uitleggen wat wij bedoelen.’

Dus herschreef ik zijn brochures, website, LinkedIn-berichten. ‘Nu grijpen die je aandacht’, zegt hij. ‘Je blijft lezen. Je ziet dat Matthijs een professionele auteur is. Hij behandelt in zijn teksten alles, terwijl ik als directeur weinig tijd hoefde vrij te maken om hem te briefen.’

En dan had effect: ’Onze potentiële klanten hebben geen vragen meer. “We bespreken het intern”, zeggen ze, “en komen erop terug.” Dat scheelt ons tijd en geld.’

Pieter Stoutjesdijk
Oprichter TheNewMakers

Tim Kaizer
Directeur NoWa Kitchen

Online zichtbaarheid en meer verkoop

NoWa Kitchen maakt de meest circulaire keuken van Nederland. Ze horen bij de duurzame voorhoede, dankzij jarenlange innovatie. Sinds de zomer van 2023 schrijf ik voor ze op LinkedIn.

Tim Kaizer: ‘Sindsdien hoor ik van iedereen dat we online veel zichtbaarder zijn. Onze invloed groeit en we bereiken meer mensen. Ook in onze persoonlijke contacten. En we verkopen meer keukens, waardoor ons bedrijf groeit en Nederland verduurzaamt.’

Wat gebeurt er als je contact zoekt?

1

We ontmoeten elkaar. Je vertelt over jouw organisatie en wat je wilt bereiken.

2

Ik maak plannen en schrijf teksten waarmee je je doelen dichterbij brengt.

3

We evalueren de teksten op verschillende momenten, zodat we je invloed op de lange termijn verbeteren.

Investeer in meer invloed en verkoop.